There… where angels sing and time means nothing, where streets have no name, where lies can't hurt… and you don't need a thing…

Ştii ce înseamnă să fii fericit?

happy flowers

-De ce zâmbeşti?

-Sunt fericit.

-Atunci… pot zâmbi şi eu?

-Doar dacă eşti fericit.

-Doar atunci?

-Da.

Pauză… Linişte..

-Şi ce înseamnă fericirea?

-Depinde.

-De ce?

-De tot.

-De cine?

-De tine.

Linişte…

-Am primit o floare. Şi am zâmbit. Asta e fericire?

-Cred că da.

-Şi altcineva a primit o floare. La fel ca a mea. Şi nu a zâmbit. Asta nu e fericire?

-Cred că nu.

-Şi când poţi fi sigur, şi nu doar să crezi că…?

-Vrei să ştii ce înseamnă să fii fericit?

-Da.

-Încearcă să stai măcar o săptămână singur, şi vei şti ce este fericirea când va veni cineva lângă tine. Încearcă să rămâi înfometat 3 zile, şi vei şti ce este fericirea când vei primi o bucăţică de pâine. Încearcă să stai în frig, şi vei şti ce este fericirea când cineva te va îmbrăca. Încearcă să stai în furtuni, necazuri şi dureri, şi vei şti ce este fericirea când vor dispărea din ziua ta. Încearcă să stai zile întregi în întuneric, şi vei şti ce e fericirea când cineva va aprinde o lumânare în prezenţa ta.

-Şi dacă va aprinde becul?

-Hmm… Ar fi o lumină prea puternică şi nu te vei simţi prea comod la început… Poate te vei şi sătura de ea…

Paşii se auziră curând în depărtare… Şi a plecat…

Dificili oamenii ăştia!

Ştiu, şi eu sunt om, dar nu mare…

Mă gândesc acum că zâmbetul meu a fost fericire. Fericire adevărată! Cauza? O floare. Nu una simplă. Ci o FLOARE!

Mă gândesc că zâmbetul altcuiva nu a fost fericire. Fericire nefericită! Cauza? Poate a primit prea des flori. Poate s-a obişnuit. Poate deveniseră simple flori…

Şi fericirea devenise nefericită…

Acum ştiu ce înseamnă a fi fericit… Tu ştii?


Fărâmă din “Prin ochii unui copil” :)


9 responses

  1. crystyna

    uaf am stat si am citit pe toate`..:( dar tot nu mi`amd at seama ce inseamna a fi fericita ka dv:( de aknd am invatat ce inseamna a iubi ka dv nu am mai stiut s azambesk ka dv am inceput sa zambesk afls tot timpu ..inainte nu eram genu d efata kare sa planga s ase taie sau ..sa fie trista dar akum.. astea sunt in ordinea zilei am gasit un mod de a ma mai aklma ma tai`.:( sa plang nu mai put sunt slabita nu mai am putere`n mine nici sa ridik kapu sus`..:( am un koelctiv al meu am prietneni aker`mis usnt aproape orcear fi dar nu mai pot s arad`..dar stiu k ei nu ma vor lasa pana kand .. nu o vor aduce pe prietena lor cea veche:(..app ma cheama crystyna am 13 ani si sunt di cumpana cyty roolz!:X

    8 noiembrie 2008 la 20:25

    • meowtzy

      Sper ca nu ai uitat sa razi si sa zambesti! Doar priveste cate minunatii sunt in jurul tau :)

      8 octombrie 2010 la 8:50

  2. Fericirea o simţi atunci când ţi-ai găsit rostul, sensul pe lumea aceasta şi nu eşti singur, ai cu cine să îţi împărtăşeşti menirea. Altfel … degeaba ştii care-i treaba cu tine … şi eşti singur, şi tot astfel, degeaba nu eşti singur şi eşti înconjurat de oameni pe care îi iubeşti şi te iubesc, dar nu ţi-ai găsit locul în lume. Eu asta aş zice că este fericirea, în linii mari …

    10 noiembrie 2008 la 8:56

    • capcaunu

      ai zis bine Diviana. e dificil sa afli care ti-e locul totusi. Am fost sa iau apa, si am vazut gradinarii care ingrijeau spatiile verzi intr-un parc. As fi fost fericit sa fiu unul din ei atunci. Sa muncesc la umbra si la soare, sa ma odihnesc sub un copac, sa nu ma mai intorc la calculator. Sunt sigur ca oricare din ei ar fi preferat sa stea la aer conditionat pe un fotoliu comod. Intotdeauna ne dorim altceva decat ceea ce avem, crezand ca vom fi mai fericiti odata ce obtinem acel ceva, si totusi nu suntem fericiti. Fericit esti cand nu esti incruntat, orice ar fi. Am auzit, si sustin ideea ca “placerea e absenta oricarei dureri”. Probabil, prin analogie, si fericirea e absenta oricarei suferinte. Pare destul de solida ipoteza: Daca inlaturi toate suferintele vei fi fericit.

      9 iunie 2009 la 12:00

      • meowtzy

        Uneori, trebuie doar sa vezi si partea buna in suferintele ce isi fac prezenta in viata, pentru a fi fericit! Lipsa durerii nu inseamna neaparat fericire…

        8 octombrie 2010 la 8:51

  3. MIRA

    FERICREA MEA ESTE FERICIREA CELORLALTI

    16 noiembrie 2009 la 21:12

    • meowtzy

      Amin!

      8 octombrie 2010 la 8:51

  4. raluca

    hai sa iti dau un exemplu….veneam de la munca,,,,tired of using technology….si ma gaseam mergand pe drum zu zambetul pana la urechi….ma bucuram si de florile care se scuturau…bineinteles,stiam de ce,insa ce m-a surprins pe mine,era faptul ca ma exprimam cu atata usurinta si placere in acelasi timp…zambeam de parca as fi castigat la LOTo; zambetele imi ramasesera in urma unei discutii,poate banala,dar m-a facut sa vad prin alti ochi chiar si problemele din viata mea….si era bine,era frumos…si mai vreau…poate si asta inseamna fericire

    11 aprilie 2011 la 9:29

    • meowtzy

      Cu siguranta! :)

      11 aprilie 2011 la 10:25

Lasă un răspuns

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.